"הרצונות שלו בעבודת השם וביראת שמים התחזקו והסבו לנו נחת יהודית"

עפר גדנקן No Comments on "הרצונות שלו בעבודת השם וביראת שמים התחזקו והסבו לנו נחת יהודית"

שוחחנו עם שרה דריי, אמא של אליה – תלמיד כיתה ז' במתיבתא 'מגדל אור' במגדל העמק, על ההתלבטות לפני הרישום של אליה למתיבתא, על ההתקדמות שלו במסגרת ועל הצוות שמעניק הרבה חום ואהבה. את השיחה מסיימת גב' דריי במסר להורים – "זכות גדולה להסתופף לאורו של הרב גרוסמן שמאיר בילדים שלהבת של קדושה ואהבה גדולה. הישיבה משלבת פעילויות רבות, ובכולן יש הרגשה של בית חם".

מתיבתא 'מגדל אור'. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה הביא אותך לשלוח את הילד למתיבתא של מגדל אור?

אנחנו גרים בעיר אילת. אליה סיים את כיתה ו' במוסד חינוכי בעיר, ולא מצאנו מסגרת תורנית שרצה בה והתאימה לו. בחסדי השם, תוך כדי שאני במחשבות מה יהיה ולאן לשלוח את בני, קראנו כתבה על הרב גרוסמן שליט"א, שמדבר על מוסדות 'מגדל אור'. ביררנו על הלימודים והפעילויות במתיבתא, ואליה התלהב מהמקהלה…

תיאמתי למחרת הגעה למקום, ועלינו ביחד באוטובוס מאילת לתל אביב ומשם למגדל העמק – נסיעה של 7 שעות. הגענו לישיבה והתקבלנו במאור פנים. עשו לנו סיור בבית הספר ובמגורים, ונדהמתי לראות את ההשקעה במגורים – הבית החם שמרוהט בחדשנות ובטוב טעם, את בית הספר ואת בית המדרש. במהלך הסיור במקום, זכינו לפגוש את הרב גרוסמן ולקבל ממנו ברכה, ואליה פשוט התאהב במקום.

מה ההתרשמות שלך מההתקדמות של הילד מאז שנכנס למגדל אור?

כשנכנס ללמוד במתיבתא, מיד הבחנתי בשינוי העצום שחל בו בכך שהתחזק מבחינה תורנית בשמירת המצוות. תמיד הוא היה ילד עדין, אבל הרצונות שלו בעבודת השם וביראת שמים התחזקו והסבו לנו נחת יהודית.

דוגמה שאני נזכרת תוך כדי שיחה היא מפעילות מבצע כיבוד הורים שנערך במתיבתא. כל שבת הוא היה מגיע עם חוברת שבה כתוב דבר תורה לשבת, ומשוב של ההורים כיצד הילד עזר לקראת שבת, תפילות, מחמאות לבני הבית ועוד. אליה היה חוזר נמרץ ורק מבקש לעזור לי בלערוך את השולחן ולנקות את הבית.

אליה התעדן בהליכות שלו ממש כמו בן של מלך. מלהיב את כולם בשולחן השבת בזמירות, אומר דבר תורה, כמו אברך קטן היה מגיע לתפילות השבת לבוש ב'חליפה מכובדת' לדבריו, מתפלל בכוונה. פשוט להתמוגג…

גם בלימוד הוא השתפר המון. הלימודים וציוני המבחנים היו נפלאים. בהלכות חנוכה למשל, שינן ולמד כדי להצליח בחידון, והכל נעשה באהבה ובחיבוב המצוות – לעשות רצון השם ולהצטיין בכל דבר.

איך הצוות והאווירה של המתיבתא? מקום שהיית ממליצה עליו?

צוות המתיבתא קשובים לכל שאלה. המחנך המקסים עוזר מרחוק לכל בקשה, ואליה אוהב אותו ושואב ממנו רצון להצטיין בלימודים ולהוכיח את עצמו.

אב הבית – פנחס, הוא ממש כמו אבא וחבר בשבילו. עוטף אותו באהבה, נותן משמעת כשצריך. אליה מצידו מכבד מאוד את מה שמבקשים ממנו ויש לו הכרת הטוב גדולה להנהלה ולצוות.

אתם גרים באילת, המתיבתא היא במגדל העמק – כ-450 ק"מ מרחק. זה לא קשה מידי?

אכן זה קשה. אם אני רוצה לבקר אותו, אנחנו חושבים על זה שבוע מראש, זו נסיעה ארוכה… אבל אנחנו שמחים ורוצים לעשות את הדרך הזו כדי לזכות שהוא יתחנך במתיבתא. החום והאהבה שהוא מקבל שם, האוכל והאווירה הביתית וההתקדמות שלו בלימודים, שווים לנו את כל המאמץ. הקושי הופך קל.

הנהלת המתיבתא נענתה בחיוב לבקשה שלנו בעניין הנסיעות של אליה. הוא נוסע הבייתה, לאילת, בימי חמישי (שאר הילדים ביום שישי) וביקשתי שיקחו אותו לחיפה כשחוזר הביתה (האופציה הבטוחה והקצרה שלו להגיע הביתה – רק 6 שעות נסיעה). הנהלת המתיבתא עושים זאת כל השנה – לוקחים אותו לתחנה בחיפה, מחכים איתו עד שעולה לאוטובוס ונותנים לו בטחון ומלא אהבה.

איזה מסר את רוצה להעביר להורים המתלבטים או המעוניינים לשלוח את הילד למגדל אור?

להורים היקרים שמתלבטים אני ממליצה בחום – זכות גדולה להסתופף לאורו של הרב גרוסמן הצדיק שמאיר בילדים שלהבת של קדושה ואהבה גדולה.

המתיבתא משלבת פעילויות חוויתיות, מלא טיולים וימי כיף, מתנות במהלך השנה, מגורים חדשים ומטופחים, הרגשה של בית חם, אוכל טעים וטרי שמכינה אם הבית שמפנקת מלא.

בהזדמנות זו אני שמחה להודות לצוות המסור של המתיבתא. אנו מאושרים שאליה לומד אצלכם.



0 תגובות